Dzisiaj jest poniedziałek, 23 października 2017
Ile za zlecenie czyli jak wycenić własną pracę?Andy Design Studio Graficzne w Lublinie15 rzeczy, które pomogą Ci stać się bogatym
Trochę „lepki” surrealistyczny kolaż

Trochę „lepki” surrealistyczny kolaż

poniedziałek, 2017-06-05426tutoriale, Adobe

Chcesz stworzyć surrealistyczną grafikę, w której nie ucierpi żadne zwierzę? Spróbuj sił w tym, co zaproponuje Ci Alex Palazzi Corella. W swojej pracy użył kilku zdjęć ze stocka i to, co znalazł w spiżarni.

Mieszkający w Barcelonie Alex Palazzi Corella jest grafikiem, animatorem grafiki ruchowej oraz, jak sam się określa, „twórcą zabawek artystycznych”. Często lawiruje między 2D a 3D, jak również między dziełem cyfrowym a rękodziełem.

Alex stworzył niniejszy obraz z kilku zdjęć pobranych z Adobe Stock oraz z jego własnych zdjęć kleistej substancji, którą przygotował z rzeczy ze swojej spiżarni. Mimo że cały proces wydaje się złożony, każda pojedyncza technika zastosowana przez Alexa jest łatwa do zrozumienia. Możesz obejrzeć 1-godzinne wideo z tego procesu, albo samemu spróbować opisanych technik.

Alex chciał, żeby zdjęcie przedstawiało lojalność w obliczu tragedii. – Lubię kruki, wbrew ich złej reputacji w niektórych kulturach – mówi. – To najinteligentniejsze ptaki, jakie istnieją. Udowodniono też, że wykazują empatię w stosunku do innych.

KROK PIERWSZY

Znajdź na stocku zdjęcia, których chcesz użyć i zacznij przygotowywać scenę. Przy pomocy narzędzia pióro zamaskuj niebo. Następnie dodaj drugie zdjęcie, z bardziej spektakularnymi chmurami, za pierwszym planem pierwszego zdjęcia. Użyj pędzla, żeby lekko rozjaśnić tło, dzięki czemu uzyskasz gładszy efekt stopienia.

Następnie dodaj kolejne chmury i używając narzędzia krzywe (na wszystkich warstwach) oraz pędzla, nadaj cieniom intensywności. Scena będzie bardziej dramatyczna.

KROK DRUGI

Przygotuj kleistą substancję z sera, miodu i atramentu z kałamarnicy (gdzie można kupić atrament z kałamarnicy???). Całość podobno nie pachnie zbyt ładnie, więc może lepiej użyć zwykłego atramentu?

Dla głównego obrazu dodaj dwa zdjęcia substancji. Wytnij lassem lub piórkiem odpowiednie fragmenty. By osiągnąć gładki efekt stopienia, użyj narzędzia wypaczanie (Edycja > Transformacja > Wypaczanie). Wyrównaj poziomy, kontrast i jasność.

Zmontuj substancję z resztą obrazu używając narzędzia transformacjawypaczanie. Wzbogać tło teksturami.

KROK TRZECI

Żeby zrobić ptaki, trzeba czasami połączyć kilka zdjęć. Alex na przykład wyciął dziób ptaka z jednego zdjęcia, zamaskował delikatne piórka na brodzie ptaka przy pomocy maskowania kanału i dodał do innego ciała.

Użyj stempla, żeby rozciągnąć skrzydła ptaka za szyję. Zduplikuj niektóre pióra przy pomocy lassa, gumkitransformacji. Następnie wklej głowę używając transformacjismużenia.

Wciąż używając tych samych technik dodaj pozostałe ptaki i jeszcze trochę substancji.

KROK CZWARTY

Dokonaj korekcji ogólnej i punktowej używając masek na takich warstwach dopasowania jak balans kolorów czy krzywe. Pędzlem korygującymstemplem oczyść niedoróbki montażu. To żmudna praca, ale konieczna, żeby całość obrazu była spójna.

KROK PIĄTY

Aby stworzyć efekt ruchu skrzydeł ptaków, zduplikuj każdą warstwę ptaka i zastosuj rozmycie promieniste lub rozmycie kierunkowe (Filtr > Rozmycie) do duplikatu. Zamaskuj głowę w duplikacie, żeby zawsze wyglądała wyraźnie. Przy pomocy narzędzia smużenie na pierwszej warstwie ptaka zmaksymalizujesz wrażenie ruchu.

KROK SZÓSTY

Na zakończenie zwiększ kontrast i dodaj „mgłę” w tle. Dopasuj ją przy pomocy narzędzia transformacja i zamaskuj tam, gdzie powoduje zagubienie szczegółów w postaciach ptaków i substancji. Dodaj trochę dymu, żeby powstała dodatkowa mgła.

Skośny promień światła uzyskasz za pomocą maźnięcia pędzlem i polecenia pochyl (Edycja > Transformacja > Pochyl). Zduplikuj go, żeby uzyskać wiele źródeł światła.

Po spłaszczeniu obrazu użyj filtra górnoprzepustowego w celu wyostrzenia i dodaj trochę szumu, żeby uzyskać analogowy charakter.

Alex Palazzi Corella - Surrealistyczny Kolaż

Oryginał tutoriala autorstwa Charlesa Purdy’ego dostępny na stronie This Photoshop Compositing How-to Gets a Little Sticky

Jeśli podoba Ci się wpis,
koniecznie zalajkuj,
skomentuj i zapisz się na