Dzisiaj jest poniedziałek, 23 października 2017
Dlaczego jesteś głupi, chory i biedny?Ile za zlecenie czyli jak wycenić własną pracę?Cytaty motywacyjne
Pudełko Pandory

Pudełko Pandory

piątek, 2014-05-092553moje projekty, Blender

Chyba nie trzeba nikomu tłumaczyć, co to było za cudeńko? Co prawda chodziło o puszkę, ale skrócie to zawierało wszelkie złe rzeczy, które nie powinny się znaleźć na Ziemi. Niektórzy uważają, że zostało otworzone w Polsce jakieś 10 lat temu.

Pudełko, które nie powinno być nigdy otworzone, musi mieć dużo zabezpieczeń. I to takich, przy których głowice atomowe to pikuś. Poniżej kilka kroków powstawania sceny. Nie jest to kompletny tutorial, ale może kogoś zainteresuje.

No to odpaliłem Blendera i zacząłem modelować. Trochę to trwało, bo wiadomo, czasu wieczorem za dużo nie ma, córka też się domaga swoich chwil z tatą. Więc sobie dziubałem od czasu do czasu. Na szczęście miałem trochę gotowych elementów z innych projektów, które zresztą przydadzą się do kolejnych.

Pudełko Pandory 1

Tak przygotowaną scenę obłożyłem kilkoma prostymi materiałami. Nie użyłem żadnych tekstur (ściany to po prostu pojedyncze płytki), a to co widać, korzysta z bardzo prostych, podstawowych shaderów. Nie ma też źródeł światła, tylko Global Illumination tła. Całość przeliczona w Cycles.

Pudełko Pandory 2

Teraz przeszedłem do Photoshopa. Przyciemniłem i rozjaśniłem co trzeba przy pomocy krzywych na warstwach dopasowania i masek. Skorzystałem z mojego triku HDR, który wkrótce opiszę. Pozwoliło to uwypuklić kostkę.

Pudełko Pandory 3

Dwa kolibry ożywiły trochę scenę. Myślałem, żeby dodać coś jeszcze z przodu, ale się rozmyśliłem. Co nie znaczy, że za jakiś czas nie zmienię zdania :)

Pudełko Pandory 4

I na koniec kilka efektów kolorystycznych typu Vintage. Wszystko to warstwy dopasowania np. krzywe czy kolor selektywny.

Pudełko Pandory finish

Ciekawe, kiedy zlecą się hejterzy z tekstami, że zająłbym się pracą a nie jakimiś pudełkami :)

Jeśli podoba Ci się wpis,
koniecznie zalajkuj,
skomentuj i zapisz się na