Dzisiaj jest poniedziałek, 25 września 2017
JAK wkurzyć grafika (i nie tylko)JAKIE błędy popełniamy w Corelu?Dlaczego jesteś głupi, chory i biedny?
Moc światła w grafice 3D

Moc światła w grafice 3D

czwartek, 2017-07-06295fotografia, internet, Adobe, wpisy gościnne

Światło odgrywa kluczową rolę w określaniu nastroju sceny - może udoskonalić, zmienić lub podkreślić sytuację i temat. Fotografowie spędzają wiele godzin na poszukiwaniu idealnej lokalizacji i manipulowaniu warunkami oświetlenia, a graficy drugie tyle retuszując bliki, korygując ekspozycję i rozjaśniając zbyt głębokie cienie. A co z grafiką 3D?

artykuł reklamowy

Dzięki Projektowi Felix masz teraz możliwość większej kontroli nad światłem zarówno dla scen na zewnątrz, jak i wewnątrz. Szybko i bez wysiłku zmienisz wygląd, wrażenie i perspektywę modelu czy sceny poprzez zmianę światła kilkoma kliknięciami. Typ i temperatura światła powodują dużą różnicę w odcieniu i obecności obiektu.

Tak naprawdę jest to bardzo uproszczony program do grafiki 3D, w którym szybko połączysz zdjęcie, kilka modeli 3D i oświetlenie HDR/EXR. Oczywiście nie spodziewaj się możliwości na miarę 3DSMax, Cinema4D czy darmowego Blendera, ale do szybkiego wypróbowania świateł nada się idealnie. No i nie musisz kupować ani uczyć się kombajnów, jeśli chcesz tylko szybko wyrenderować jakiegoś gotowca.

Zobaczmy jeszcze jak rodzaje świateł wpływają na odbiór sceny.

Ciepłe, złote światło

shrine

Światło wewnętrzne jak w tym sanktuarium daje bogatą, ciepłą łunę. Żółte podświetlenia i soczyste, złote cienie sprawiają, że każda kompozycja wydaje się przyjemna i łatwo dostępna. Kontrolując obrót i zwiększając intensywność światła, dodasz nieco brązu, żółci i czekolady. Ten kolor przypomina również uwielbiane przez fotografów złote godziny.

Zimne, niebieskawe światło

train

Tunele, kryte mosty i inne zamknięte przestrzenie, takie jak ten peron na stacji kolejowej, mogą dostarczyć niesamowitych scenariuszy oświetlenia. Kompozycja struktury i właściwości odbijające otaczającej architektury wpłyną na końcowy wynik sugerując podróż, ruch i wolność. W tym przykładzie utworzono scenę z podświetleniem, dzięki obróceniu światła i podkreśleniu kształtu modelu 3D.

Subtelne, matowe światło

map room

Przy pracy z wnętrzami, które mają przytłumione światło, takie jak ten pokój z mapami, uzyskanie odpowiednich cieni i podświetleń może być trudne. Rzadko kiedy kontrola nad zewnętrznym otoczeniem jest wystarczająca, aby uzyskać miękkie, wyciszone wrażenie, przy jednoczesnym zachowaniu integralności sceny. W tym przykładzie model 3D sprawia bogate, lśniące wrażenie, a skóra, sukno i szkło wyglądają bardzo nowatorsko.

Jasne, kontrastujące światło

studio

Wewnętrzne lampy studyjnye mogą nadać modelowi nowoczesny wygląd. Ostre białe światło kontrastujące z głębokimi cieniami dodaje do sceny efekt migotania. Jest to szczególnie interesujące w połączeniu z materiałami metalowymi. Odbicia i odcienie światła silnie przebijają przez wiszące fałdy materiału. Materiały metalowe i wewnętrzne światła stanowią uzupełnienie wielu scen.

Mapy światła HDR/EXR, obiekty 3D w uniwersalnym formacie OBJ oraz materiały w formacie MDL pobierzesz oczywiście z Adobe Stock.

Jeśli podoba Ci się wpis,
koniecznie zalajkuj,
skomentuj i zapisz się na