Dzisiaj jest niedziela, 24 września 2017
Dlaczego jesteś przegrany?Jak nie tracić czytelników blogaDLACZEGO logo musi być wektorowe?
Jest już nowy Blender 2.79

Jest już nowy Blender 2.79

czwartek, 2017-09-14247software, Blender

Podczas gdy inni producenci oprogramowania przy każdej drobnej aktualizacji zmieniają główny numer wersji, tak w Blenderze zmienia się tylko ostatnia cyfra po przecinku. Ale nie znaczy to, że aktualizacje są kosmetyczne. Za każdym razem dostajemy sporo ciekawych rzeczy. Co tym razem?

Denoiser

Wszyscy długo na to czekaliśmy. Wiadomo, że renderowanie przy pomocy Cycles będzie skutkować mniejszym lub większym szumem, w zależności od ilości próbek. Ale wiąże się to ze znacznym wydłużeniem czasu renderowania. Denoiser teoretycznie ma temu zapobiec.

Praktyka jednak trochę rozczarowuje. Spodziewałem się jakiegoś wymyślnego algorytmu działającego podczas renderowanie a w praktyce jest to jakaś odmiana Photoshopowego filtra Median nakładanego w postprodukcji, przez co nie są brane pod uwagę krawędzie obiektów i w zależności od ustawienia parametrów są mniej lub bardziej rozmyte. Gładkie powierzchnie też nie robią się gładkie bo kropki szumu zamieniają się w większe, nieregularne plamki (czasami brzydsze od samego szumu). Póki co szału więc nie ma, ale może w przyszłości coś się zmieni.

Filmic Color Management

W zasadzie drobiazg, który powinien być w Blenderze od zawsze, a który bardzo się przyda. Pozwala na zwiększenie zakresu tonalnego renderowanej sceny. W praktyce jest to pewnie jakaś krzywa zarządzania koloru, dzięki której, biele są przyciemniane a czernie rozjaśniane i otrzymujemy obraz bez przepaleń i niedoświetleń. Przyda się.

Nowy PBR Shader

Jest to bardzo rozbudowany węzeł, który łączy w sobie wiele różnych ustawień (możliwe, że to po prostu grupa węzłów odpowiednio spreparowana w jedną paletę). Opiera się on na modelu Disney Principled, znanym również pod nazwą „PBR”, co sprawia, że jest kompatybilny z innymi programami, takimi jak Pixar's RendermanUnreal Engine. Warstwa bazowa jest kontrolowaną przez użytkownika mieszanką rozpraszania rozproszonego, metalu, podpowierzchni i transmisji. Na wierzchu znajduje się warstwa wierzchnia, warstwa połysku i warstwa lakieru bezbarwnego.

Szybszy AMD OpenCL

Zoptymalizowane i przyspieszone użycie procesorów kart graficznych AMD. Tak więc nie tylko posiadacze Nvidii mogą liczyć na szybką obsługę programu i renderowanie. Oczywiście może jeszcze nie w taki samym stopniu, ale i tak jest to lepsze niż zarzynanie CPU.

Shadow catcher

Ciekawy ficzer pozwalający łączyć efekty CGI z rzeczywistym filmem lub zdjęciem. W skrócie chodzi o to, że każdy obiekt na scenie może być „łapaczem cieni” i odbierze je w taki sposób, że może być nadpisany na innym obrazie. Teraz fotomontaże ze zdjęć i wyrenderowanych obiektów powinny być jeszcze bardziej realistyczne.

Surface deform

Nowy modyfikator wpływa na powierzchnię siatki w celu kontroli deformacji innej, zasadniczo przenosząc jej ruch i deformację. Dzięki niemu można bardzo dokładnie deformować skomplikowane siatki np. kolczugę.

Ponadto dużo drobnych zmian w animacji, grease pencil, interfejsie, poprawiono prawie 800 błędów. Więcej informacji znajdziecie na stronie Blendera

Jeśli podoba Ci się wpis,
koniecznie zalajkuj,
skomentuj i zapisz się na