Dzisiaj jest piątek, 20 października 2017
Dlaczego jesteś przegrany?Blogerze, nie bądź frajerem!Pobierz Alib CyMeS 7.0 za friko
Blender 2.76

Blender 2.76

poniedziałek, 2015-10-122543recenzje, software, Blender

No i mamy już kolejną wersję Blendera. Dla marudzących nad nietypowym interfejsem informacja: nic się w tej kwestii nie zmieniło. Za to oczywiście dużo innych zmian, chociaż są to setki drobnych poprawek niż nowe ficzery.

Cycles. Praktycznie o internalu można już zapomnieć (ja zapomniałem), być może już wkrótce zostanie całkiem usunięty z korzyścią dla wielkości programu, bo przez lata zdążył się nieźle rozrosnąć. Tym razem popracowano nad motion blur i teksturowaniem.

Edytor nodów. Dodano fajny bajer. Jeśli wstawiasz nowy moduł pomiędzy już istniejące (i połączone), to te się odpowiednio rozsuwają. Pełna automatyka.

Przyspieszono płynność wyświetlania elementów w oknie 3D, domyślam się, że chodzi o bardzo skomplikowane siatki z dużą ilością węzłów.

Freestyle. Zoptymalizowano zużycie pamięci i dodano nowe modyfikatory jak noise, tangent, 3D curvature, crease angle, simplification.

Freestyle

Sekwencer. Dodano nowy rodzaj efektu, „Tekst”, który pozwala bezpośrednio wyświetlać napisy w edytorze sekwencji. Niestety nie ma tu szału nie pokombinujemy z fontem, czy innymi ustawieniami. Póki to ten ficzer nadaje się tylko do robienia napisów do filmów standardowym fontem.

Coś dla animatorów. Projekt OpenSubdiv pozwala płynnie i szybko wyświetlać skomplikowane i wygładzone kształty. Dzięki temu można podejrzeć animację lepszej jakości. Oczywiście wszytko wspomagane przez GPU.

Dodano grupy selekcji kości, które umożliwiają przechowywanie zestawów kości i później ich zaznaczanie i odznaczanie

No i jak zwykle cała masa popierdółek :)

Oczywiście zachęcam do pobierania:
www.blender.org/download

Jeśli podoba Ci się wpis,
koniecznie zalajkuj,
skomentuj i zapisz się na