Strona głównaFacebookTwitterInstagramRSS
Dzisiaj jest poniedziałek, 29 maja 2017
JAKIE błędy popełniamy w Corelu?JAK wkurzyć grafika (i nie tylko)Animacja 2D w Blenderze
Kurs Concept Artu

Kurs Concept Artu

poniedziałek, 2017-05-150

Ważnym elementem pracy ilustratora jest tworzenie postaci. Jakieś tam jabłuszka czy bananki to pikuś w porównaniu z człowiekiem, orkiem czy krasnoludem. Mi zawsze wychodzi z tego albo Quasimodo albo robale. Czy kurs Concept Artu w czymś pomoże?

Jakiś czas temu opisywałem Kurs rysunku dla początkujących i nawet sam pokusiłem się o narysowanie czegoś, co w zamierzeniu miało być jabłkiem. Teraz czas na coś trudniejszego.

Tym razem zamiast narzędzi analogowych będziemy używać tabletu i Photoshopa. Z jednej strony to lepiej, bo mamy dużo więcej swobody twórczej, ogromną ilość pędzli i innych narzędzi oraz możliwość niedestrukcyjnego bazgrolenia. Z drugiej strony jest to tylko słaba namiastka najzwyklejszego ołówka i szkicownika. Wbrew pozorom nie da się tego zastąpić i charakter prac ZAWSZE będzie inny.

No ale coś za coś. Takie są trendy w ilustracji cyfrowej, że coraz rzadziej sięgamy po analogi. Ja sam już od wielu lat nie włożyłem kliszy do starej Praktiki, bo o wiele wygodniej mi zrobić kilkadziesiąt RAW-ów i wywołać w ACR.

Wracając jednak do kursu...

Paweł Graniak opowie, jak rysować postacie (nie tylko ludzi) na potrzeby ilustracji, gier czy filmów. Sam kurs skierowany jest do osób, które umieją już rysować, zaznajomiły się z Photoshopem i w miarę sprawnie posługują się tabletem.

Za Wikipedią:
Grafika koncepcyjna (ang. concept art) – forma ilustracji, w której głównym celem jest wyrażenie własnej prezentacji projektu, idei, nastroju, dla użycia w filmach, grach komputerowych lub komiksach.

mag

Czego dowiesz się z kursu?

  • Jak w rysunku zawrzeć historię postaci, dlatego tak ważne są atrybuty główne i dodatkowe
  • Jak opowiedzieć historię jednym, prostym obrazkiem
  • Jak używać narzędzi cyfrowych i stworzyć własny pędzel (do pobrania jest kilka przykładowych pędzli stworzonych przez Pawła)
  • Co to jest kontrapost w anatomii
  • Jak projektować osobowość postaci

Podobnie, jak poprzednio otrzymujemy około 40 dłuższych i krótszych filmów. Na plus trzeba zaliczyć, że nie ma już takich dłużyzn. Wiele etapów pokazano w przyspieszonym tempie, więc można szybko zobaczyć efekty pracy. Ponadto wraz z kursem otrzymujemy kilka prac w plikach PSD, które możemy podejrzeć w Photoshopie. Niestety nie wszystkie. Brakowało mi postaci z Czerwonego Kapturka, które mnie najbardziej interesowały. Rysowałem je sobie na kartce podczas oglądania kursu i muszę przyznać, że wyszły nie najgorzej. Chociaż jeszcze nie na tyle, żeby się tym chwalić :)

szkice

Lubię się czepiać, więc...

Do Pawła mam ten sam zarzut co poprzednio. Dużo i fajnie gada, ale wciąż nie wiem, czy faktycznie umie rysować. Podczas prezentacji tworzenia pędzli sam zasiadł na chwilę do tabletu i muszę przyznać, że jestem trochę rozczarowany. Za to prace Pani Ewy jak zwykle są wyśmienite. Poniższa Ropucha przywodzi mi na myśl moją ulubioną grę The Secret of Monkey Island.

ropucha

Jeśli mógłbym coś zasugerować Pawłowi. To jest kurs wideo a nie warsztaty na żywo. Mówienie, że „wracamy za kilka minut” czy „witamy po przerwie” ma sens podczas zwykłych warsztatów, ale tutaj ogląda się jeden klip za drugim, które powinny tworzyć jedną logiczną całość. Samo nagrywanie też nie musi być produkowaniem się „na żywo”. Osobiście zamiast gadającego Pawła (jest ładny, ale jednak wolę dziewczyny), wolałbym cały czas widzieć na pełnym ekranie tworzony rysunek (a jeśli to możliwe to nawet CintiQ, gdzie widać rysunek wychodzący bezpośrednio „spod ręki”). Samą narrację można przygotować wcześniej i nawet odczytać z kartki. Taki solidny, merytoryczny kawałek wiedzy.

No i kilka razy pewne etapy powstały „poza nagraniem”. Ja wiem, że dla Pawła może i nudne, ale przecież można je było też wrzucić w przyspieszony film. Tak, żeby tworzenie postaci było naprawdę pokazane od zera do samego końca.

Czego mi brakuje?

Jakiegoś kursu pośredniego. Poprzedni był dla początkujących, obecny dla tych, którzy już umieją rysować, zwłaszcza postacie. Chciałbym, żeby Paweł przeprowadził mnie przez dokładną analizę człowieka. Ale nie na bazie gotowych rysunków, ale właśnie od zera rysując ręce i stopy w różnych pozach, twarze z różnych perspektyw, różne mimiki. Chciałbym, żeby powiedział, co jest najważniejsze, żeby przy użyciu kilku kresek przedstawić emocje. Być może są jakieś triki, które usprawniają i przyspieszają kompozycję poszczególnych elementów. Ja np. wciąż nie umiem narysować porządnie elementów twarzy, ręki trzymającej komórkę, czy postaci stojącej tyłem.

Czy warto zainwestować w kurs?

Jeśli już umiesz rysować, znasz podstawy anatomii i chcesz wiedzieć, jak opowiedzieć historię w jednym rysunku postaci, to jak najbardziej. Nawet jeśli nie zawsze wychodzi Ci człowiek to też warto. Ja spróbuję zastosować nowo poznaną wiedzę w następnym rysunku z robalami. Zobaczymy, co z tego wyjdzie :)

Kurs możesz zakupić tutaj: eduweb.pl/kursy/grafika/concept-art-digital-painting.html

UWAGA!
Specjalnie dla Ciebie przygotowany jest kod rabatowy: CONCEPT
ważny terminie 15-22 maja 2017
Należy wpisać go na stronie zakupu w pole: Chcę zrealizować Kartę Podarunkową.

Spodobał Ci się wpis? Udostępnij go w Social Media:
Jeśli podoba Ci się wpis,
koniecznie zalajkuj,
skomentuj i zapisz się na